چطور سایت شخصی خودمان را داشته باشیم؟

آیا میدونین که در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین بستر ها جهت کسب درآمد هستش؟ میدونین که وب سایت های مختلف چه درآمد بالایی از طریق معرفی خدماتشون، فروش محصولاتشون و تبلیغات اینترنتی دارن؟ تا به حال به این فکر کردین که شما هم میتونین صاحب یه وب سایت اینترنتی بسیار پر رونق باشین؟ اما چطور میتونیم یه سایت برای خودمون درست کنیم؟ راه اندازی سایت رایگان ممکن هستش یا این که باید یه وب سایت پولی برای خودمون طراحی کنیم؟ کدومشون بهتره؟ قبل از این که به تمام موارد و سوالات مرتبط با راه اندازی سایت پاسخ کامل بدیم، تصمیم داریم اصلی ترین مزایای راه اندازی وب سایت رو به شما معرفی کنیم.

مزایای راه اندازی سایت

هزینه کم: راه اندازی کسب و کار در فضای آنلاین بسیار کم هزینه تر از راه اندازی کسب و کار فیزیکی است.
راه اندازی سریع: کسب و کار آنلاین شما برخلاف کسب و کار فیزیکی تنها با چند کلیک راه اندازی می شود.
درآمد همیشگی: در فضای آنلاین می توانید از صبح تا شب و از شب تا صبح فروش داشته باشید.
فروش اتوماتیک: نیاز به اپراتور فروش ندارید، وب سایت شما به صورت اتوماتیک محصولات شما را ارائه می کند.
جذب مشتریان بیشتر: برخلاف کسب و کار فیزیکی می توانید به تمام مردم جهان خدمات دهید.
کشف بازار های جدید: می توانید خدمات متنوع تری را ارائه دهید و درآمد خود را پیوسته افزایش دهید.
تبلیغات کم هزینه: وب سایت شما در موتور های جستجو به صورت ۲۴ ساعته در حال تبلیغ شدن است .

انواع روش های راه اندازی سایت

راه اندازی وبلاگ: سیستم های ساده ای هستند که فقط امکان اطلاع رسانی و تولید مقاله یا خبر را دارند.
راه اندازی وب سایت: سیستم های پیشرفته ای هستند که علاوه بر اطلاع رسانی، امکان ارائه خدمات، معرفی محصولات، عضو گیری، اتصال مستقیم به درگاه های بانکی و فروش آنلاین را نیز دارند.

انواع موضوعات راه اندازی سایت بر اساس نوع کاربری

در حال حاضر امکان راه اندازی سایت با انواع موضوعات مختلف داخل اینترنت وجود دارد، اما ترجیحا قبل شروع آموزش اصلی ساخت سایت، بهتر است با دسته بندی موضوعی انواع وب سایت های اینترنتی آشنا شوید:

سایت های محتوا محور: سایت هایی هستند که بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید محتوا منعطف کرده اند و کاربران به جهت مطالعه محتوا های مختلف به این نوع وب سایت ها مراجعه می کنند، به عنوان مثال سایت های خبری، علمی، اطلاع رسانی، کتابخانه های آنلاین، نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های سرگرمی و تفریحی عمدتا محتوا محور هستند.
سایت های کاربر محور: سایت هایی هستند که معمولا کاربران و اعضای آن نقش چشمگیری در ادامه فعالیت و رشد آن ها دارند، وب سایت های کاربر محور همواره توسط کاربران اینترنت در حال توسعه هستند، به عنوان مثال سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تویتر، آپارات، یوتیوب و انجمن های اینترنتی عمدتا از نوع کاربر محور هستند.
سایت های خدمات محور: سایت هایی هستند که محصولات فیزیکی یا خدمات آنلاین به کاربران خود ارائه می دهند، سایت های خدمات محور معمولا با اهداف تجارتی راه اندازی می شوند و به عنوان مثال سایت های فروشگاهی، بانکی، اداره های دولتی، تجارت الکترونیک، خدمات آموزشی و دانشگاهی عمدتا از نوع سایت های خدمات محور هستند.
سایت های ترکیبی: سایت هایی هستند که ترکیبی از محتوا و خدمات را درون خود به کاربران ارائه می کنند، مثلا فروشگاه دیجی کالا علاوه بر فروش محصولات، در قسمت دیجی کالا مگ، به کابران خود محتوا نیز ارائه می کند.

اهداف خود را از راه اندازی سایت قبل از شروع کار مشخص کنید

اهداف و ایده های دقیق و منظم که برنامه ریزی شده هستند دقیقا همان ایده هایی هستند که اجرا می شوند! راه اندازی وب سایت در اینترنت دقیقا مانند تاسیس کسب و کار در دنیای واقعی است، همانطور که کسب و کار های بدون هدف و برنامه ریزی در دنیای واقعی به جایگاه خاصی نمی رسند، سایت هایی نیز که بدون هدف راه اندازی شده اند همواره به جایی نمیرسند و همواره بدون ثمر باقی می مانند، به راستی که هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ چه رویایی برای راه اندازی سایت در سر می پرورانید؟ سایت شما قرار است تا چه اندازه رشد کند و درآمد سایت شما به چه حد برسد؟ تصمیم دارید بعد از راه اندازی وب سایت چه نیازی از جامعه را برطرف سازید؟ آیا هدف شما از راه اندازی سایت این است که با ارائه خدمات هرچه بهتر، نیاز اساسی را از جامعه برطرف کنید؟ پس از راه اندازی سایت، ایده شما جهت افزایش ترافیک و فروش سایت چیست؟ برنامه ریزی منظمی جهت تولید محتوا و ارائه خدمات به کاربران خود پس از راه اندازی سایت دارید؟ اگر پاسخ شما به سوالات گفته شده مثبت است و تصمیم دارید با یک استراتژی محکم و اصولی سایت خود را راه اندازی کنید و آن را رشد دهید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود را قبل از راه اندازی سایت مشخص کنید

سیستم مدیریت محتوا یا content management system نرم افزار های اینترنتی هستند که توسط کنترل پنل گرافیکی که در اختیار دارند به شما اجازه می دهند که وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، پس از راه اندازی وب سایت، دیگر فقط توسط سیستم مدیریت محتوا میبایست وب سایت خود را مدیریت کنید، توسط این نرم افزار های اینترنتی می توانید به وب سایت خود مطلب، محصول، منو، عکس و ویدیو اضافه کنید، یا این که قالب و رنگبندی وب سایت خود را تغییر دهید، بنابراین سیستم مدیریت محتوا اصلی ترین قسمت یک وب سایت است، سیستم مدیریت محتوا ها انواع زیادی دارند که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

وردپرس (مناسب برای انواع وب سایت های اینترنتی)
جوملا (مناسب برای راه اندازی وب سایت های شرکتی)
دروپال
دیتالایف
پرستاشاپ (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
اپن کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
توماتو کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)

ما پس از سال ها تجربه در استفاده از سیستم مدیریت محتوا های مختلف، وردپرس را برگزیده ایم، در حال حاضر نیز بیش از ۷۰ درصد وب سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوای محبوب و پیشرفته استفاده می کنند، جهت کسب اطلاع بیشتر درمورد وردپرس، مقاله وردپرس چیست  را مطالعه کنید.

مراحل راه اندازی وب سایت:

هم اکنون تمام مراحل راه اندازی وب سایت را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول ساخت سایت: انتخاب نام دامنه

اولین قدم جهت راه اندازی سایت انتخاب و ثبت دامنه مناسب است. اما دامنه چیست؟ دامنه در و اقع آدرس اینترنتی سایت شما است، مثلا  darvagpg.ir دامنه یا دامین گروه برنامه نویسی داروگ است. انتخاب دامنه به نام وبسایت شما و همچنین موجود بود آن دامنه در فضای اینترنت بستگی دارد با خرید سرویس از گروه نرم افزاری داروگ یه دامنه رایگان ir به شما هدیه داده خواهد شد.

مرحله دوم ساخت سایت: خرید هاست مناسب

قدم دوم جهت راه اندازی سایت، خرید هاست مناسب است. اما هاست چیست؟ هاست یا میزبان فضای ذخیره سازی اطلاعات وبسایت شما در محیط اینترنت است به همین دلیل انتخاب یک هاست مناسب موضوع بسیار مهمی است. امنیت هاست و فضای ذخیره سازی هاست اطلاعات مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

مرحله سوم ساخت سایت: انتخاب قالب وب سایت

پس از خرید هاست و دامنه مناسب می توان گفت اصلی ترین زیرساخت های راه اندازی وب سایت را مهیا کرده اید، اما مهم ترین قسمت یک وب سایت، ظاهر یا پوسته آن وب سایت است که به آن قالب وب سایت هم می گویند، اصلی ترین عامل متمایز کننده انواع وب سایت ها، تفاوت قالب وب سایت ها است، قطعا شما هم تمایل دارید که یک وب سایت با ظاهری بسیار زیبا و منعطف داشته باشید به همین دلیل گروه برنامه نویسی داروگ برای هر کسب و کاری دست به تولید زیباترین قالب های موجود زده است.

مرحله چهارم ساخت سایت: سئو و افزایش فروش سایت

پس از خرید هاست و دامنه و نصب قالب وب سایت، هم اکنون زمان آن رسیده است که منو ها، مطالب و محصولات خود را داخل وب سایتتان قرار دهید و سایت خود را به مطلوب ترین حالت ظاهری ممکن برسانید، اما باید بدانید که وب سایت شما بدون بازدیدکننده مانند یک سینما بدون بیننده است، بنابراین پس از اتمام پروسه طراحی و راه اندازی سایت، زمان آن فرا میرسد که وب سایت خود را سئو کنید و سایتتان را در کلمات کلیدی رقابتی به صدر نتایج موتور های جستجو برسانید، شما برای سئو کردن وب سایتتان دو راه در پیش رو دارید:

خودتان بر روی سئو وب سایتتان کار کنید.
پروژه سئو وب سایتتان را به یک متخصص بسپارید.

این که کدام راهکار برای شما بهتر است کاملا بستگی به استاندارد ها و منابع مالی شما دارد.

شما با انتخاب گروه برنامه نویسی داروگ، می توانید بدون دغدغه، با اطمینان کامل و بدون درگیر شدن در جزئیات زمان بر و پیچیده، انواع پروژه های طراحی سایت خود را در کوتاهترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت سفارش دهید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن جستجوی خود را تایپ کنید

سبد خرید